ای پدر ما که در آسمانی، نام تو مقدس باد. ملکوت تو بیاید. اراده تو چنانکه در آسمان است، بر زمین نیز کرده شود. نان کفاف ما را امروز به ما بده. و گناهان ما را ببخش چنانکه ما نیز، آنانکه بر ما گناه کردند را می‌بخشیم. و ما را در آزمایش میاور، بلکه از شریر رهایی ده. زیرا ملکوت، قدرت و جلال از آن توست تا ابدالاباد،
آمین.

۱۳۹۶/۰۶/۱۶

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: گزارش “عاصمه جهانگیر” را به رسمیت نمی شناسیم!



عاصمه جهانگیر که سال گذشته جانشین احمد شهید شد در نخستین گزارش خود تصریح کرده که بهبود خاصی در کارنامه حقوق بشر ایران حاصل نشده است و تبعیض علیه اقلیت‌های دینی در این کشور همچنان ادامه دارد.


 بهرام قاسمی، سخنگوی این وزارت خانه به گزارش جدید عاصمه جهانگیر، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل واکنش نشان داده و گفت که این گزارش را به رسمیت نمی شناسیم.

وی درباره این گزارش که قرار است در نشست آینده کمیته سوم مجمع عمومی ارائه شود، اظهار داشت: ایران عمیقن اعتقاد دارد گزارشی که توسط این گزارشگرِ ویژه تهیه شده و ماموریت ایشان بر پایه قطعنامه ای مبتنی بر اهداف و اغراضِ کاملن سیاسی و گزینشی برخی کشورهای مشخص و با اهداف معین بر عهده گرفته است، را به رسمیت نمی شناسد و آن را کاملن مردود و غیر قابل قبول می داند.

گفتنی است پیش از این آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران نیز به این موضوع در گزارش فوق که گفته بود ” در زندان های ایران هزاران نفر در سلول انفرادی هستند”، واکنش نشان داده بود.

شایان ذکر است پیش از این نیز اتهام های مشابهی از سوی مقام های جمهوری اسلامی ایران، به ویژه مقام های قضایی،‌ متوجه گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد شده است.

این سخنان در شرایطی ابراز شده است که به تاکید سازمان گزارشگران بدون مرز، ایران در رده یکی از پنج زندان بزرگ روزنامه نگاران در جهان است و در عین حال، ‌برخوردهای امنیتی و قضایی با فعالان سیاسی و مدنی در ایران با انتقادهای گسترده ای در ایران و نیز جهان مواجه شده است. یکی دیگر از انتقادها به اعدام گسترده در ایران بازمی گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر