ای پدر ما که در آسمانی، نام تو مقدس باد. ملکوت تو بیاید. اراده تو چنانکه در آسمان است، بر زمین نیز کرده شود. نان کفاف ما را امروز به ما بده. و گناهان ما را ببخش چنانکه ما نیز، آنانکه بر ما گناه کردند را می‌بخشیم. و ما را در آزمایش میاور، بلکه از شریر رهایی ده. زیرا ملکوت، قدرت و جلال از آن توست تا ابدالاباد،
آمین.

۱۳۹۳/۱۱/۲۵

این زندگی و اسامی شهدای کلیسای ایرانیان است ...

 شهدای کلیساهای ایران


شهدای کلیساهای ایران
۱ – کشیش ارسطو سیاح ۳۰ بهمن سال ۱۳۵۷ محل شهادت شیراز

۲ – اسقف بهرام دهقانی اردیبهشت سال ۱۳۵۹ محل شهادت اصفهان

۳ – کشیش سید حسین سودمند آذر ۱۳۶۸ جرم ارتداد – اعدام درزندان مشهد

۴- کشیش مهدی دیباج در ۳خرداد ۱۳۷۳ محل شهادت کرج

۵- اسقف هایک هوسپیان مهر ۲۹ دی ماه ۱۳۷۲ محل شهادت تهران

۶- کشیش طاطاوس میکائیلیان ۸ بهمن ماه ۱۳۷۲ محل شهادت تهران

۷- کشیش روانبخش یوسفی ۷ مهر ماه ۱۳۷۵ محل شهادت ساری

۸- خادم مسیح قربان تورانی آذر ماه ۱۳۸۴ در محل شهادت گنبد
برخی از موارد بازداشت هموطنان مسیحی در طی سالهای اخیر به قرار زیر است :

۱- ع يکي از متوليان کليسايی در گرگان به دليل اعتقاد به مسيحيت بازداشت و روانه زندان گرديد. او در دوران بازداشت مورد بازجويي های مستمر قرار داشت.

۲- آقای دکتر مهرداد همراه با همسر و فرزند ۸ ساله اش از اعضای کليسای همدان توسط مامورين وزارت اطلاعات دستگير و روانه زندان شد .

۳- در ۱۵ ارديبهشت سال ۸۳ چهار تن از اعضاي کليساي در شهرستان چالوس توسط مامورين دستگير و در دادگاه هاي انقلاب تنکابن احکامي چون اعدام را دريافت کردند که با اعمال فشار سازمان های حقوق بشری با قرار وثیقه از زندان آزاد شدند.

 ۴- بازداشت بیش از ۸۰ تن از رهبران کلیسایی در تاریخ ۱۹ شهریور ۸۳ در کلیسای در شهرستان کرج

 ۵- يک خانواده مسيحي از کليساي در چالوس همراه با دو فرزند ۱۳ ساله و ۱۸ ساله خود دستگير و به زندان وزارت اطلاعات در تنکابن منتقل شدند.

۶- فرشته ديباج دختر کشيش مهدي ديباج در تاریخ ۴ مهر ماه ۸۵ در کليساي خانگی مشهد به همراه همسرشان آقای منتظمی بيش از دو هفته در زندان وزارت اطلاعات تحت بازجويي قرار داشتند آنها هم اکنون از کشور ممنوع الخروج هستند .

 ۷- آقای ( ق ) (نام محفوظ ) از کليساي خانگي در غزب کشور که بارها مورد تهديد وزارت اطلاعات قرار گرفته بود در سال ۸۵ بازداشت شد.

 ۸- همسر يکي از هموطنان مسيحي در شاهين شهر دستگير و به زندان منتقل گرديد او در زندان تحت بازجويي قرار داشت و در حين بازجويي مورد شکنجه هاي فيزيکي قرار گرفت و در اثر اين شکنجه ها و شدت جراحات روانه بیمارستان شد.

۹- خانم شيرين صادق خانجاني ، آقاي بهروز صادق خانجاني و حميد رضا طلوعي نيا به همراه چند تن از اعضای کلیسای خانگی درتهران ۱۹ آذر ماه سال ۸۵ توسط مامورین وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.

۱۰- آقایان بهنام و بهمن ایرانی از اعضای کلیسایی خانگی در کرج در ۱۹ آذر ماه ۸۵ توسط مامورین وزارت اطلاعات بازداشت شدند .

 ۱۱- آقايان شاهين تقي زاده ، يوسف نور خاني ، ماتياس حق نژاد ، پرويز خلج زماني ، محمد بلياد ، پيمان سالا روند ، سهراب صيادي از اعضای کلیسای خانگی در رشت در ۱۹ آذر ماه سال ۸۵ توسط مامورین وزارت اطلاعات بازداشت شدند .

۱۲- بازداشت سه تن از رهبران کلیسای جماعت ربانی مرکز در تهران در پائیز ۸۶ که منجربه تعطیلی جلسات تعلیمی در این کلیسا شد .

۱۳- بازداشت و دستگیری یکی از ایمانداران مسیحی بنام امین (ش) در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ که در تصادف با اتومبیل مامورین امنیتی ، که پس ار بازرسی از اتومبیل ایشان و پیدا کردن چند فیلم مسیح و کتاب مقدس و اعتراف ایشان به مسیحی بودن روانه زندان و به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر