ای پدر ما که در آسمانی، نام تو مقدس باد. ملکوت تو بیاید. اراده تو چنانکه در آسمان است، بر زمین نیز کرده شود. نان کفاف ما را امروز به ما بده. و گناهان ما را ببخش چنانکه ما نیز، آنانکه بر ما گناه کردند را می‌بخشیم. و ما را در آزمایش میاور، بلکه از شریر رهایی ده. زیرا ملکوت، قدرت و جلال از آن توست تا ابدالاباد،
آمین.

۱۳۹۵/۰۷/۲۵

برنابا، «انجیل»دروغین که در ایران به وفور یافت می شود

اعتبار این کتاب به شدت مورد تردید واقع شده‌است چرا که اسناد قدیمی از آن وجود ندارد.اکثر محققان غربی و مسیحی اعتبار آن را زیر سؤال برده‌اند و آن را اثری جعلی متعلق به قرنهای ۱۴ تا ۱۶ میلادی می‌دانند.


به گزارش«محبت نیوز»امروزه اگر کسی در ایران به کتابفروشی برود و جویای کلام مقدس‌ انجیل باشد، تنها کتابی که در قفسه کتابفروشی یافت می‌شود و یا فروشنده به او معرفی می‌کند «انجیل برنابا» است، که توسط چندین انتشاراتی مختلف و با طرحهای متفاوت و قیمت بسیار مناسب به چاپ رسیده است.

در اواخر ماه می سال ۲۰۱۲، نسخه ای از این به ظاهر انجیل کشف شد. نشریات ایرانی از این فرصت استفاده کرده، با استناد بر این یافته تازه، ادعا کردند که بازیافت این نسخه، آغاز سقوط مسیحیت و اثبات حقانیت تعالیم اسلام است. مانند بسیاری از ادعایهای بی اساسی که جهان اسلام بر علیه ایمان مسیحی و متون مقدس وارد می آورد، نشریه بسیج نیز اظهار کرد که این نسخه در قرون پنجم و ششم نوشته شده است. انجیلی که آمدن محمد، پیامبر اسلام را نوید می دهد.

همچنان این نشریه ادعا کرد که دنیای مسیحیت وجود این انجیل را رد می کند. این نشریه به باب چهل و یکم این انجیل، به عنوان دلیلی که مسیحیان را از این انجیل هراسان کرده اشاره می کند: «پس جبروت خدا در پرده شد و راند ایشان را فرشته میخائیل از فردوس چون آدم ملتفت شد، دید مکتوبی را بالای دروازه که: لا اله الا الله و محمد رسول الله.» (برنابا ۴۱: ۳۲، ۳۳)

تا به امروز روشن نبوده است که انجیل برنابا در چه شرایطی، به چه نیتی و از سوی چه کسی تألیف شده است. ساده ترین پاسخ، به پرسش مربوط به زمان تألیف این کتاب مربوط می شود. نشانه های متعددی دال بر آن است که این کتاب ظاهرن بین قرنهای ۱۴ تا ۱۶ پدید آمده است.

پاسخ به پرسش مربوط به نیت و شرایط نگارش این انجیل دشوارتر است. غیرمسلمانان اغلب معتقد بوده اند که فردی سابقن مسیحی که به اسلام گرویده و از این رو هم با مسیحیت و هم با اسلام آشنایی داشته، این انجیل را تألیف کرده است.

Jubilee جشنی است که خدا در عهد عتیق فرمان داده است تا هر پنجاه سال یکبار برگزار شود. در سال ۱۳۰۰ میلادی Pope Boniface هشتم به اشتباه اعلام کرد که این جشن باید به جای هر پنجاه سال، صد سال یکبار برگزار شود. اما پاپ بعدی یعنی کلمنت ششم، آنرا به همان پنجاه سال یکبار برگرداند و در سال ۱۳۵۰ میلادی جشن برگزار شد. بنابراین در تاریخ کلیسا دوره ای وجود دارد که تصور برآن بود که این جشن باید هر صدسال یکبار برگزار شود. مولف انجیل برنابا این اشتباه پاپ را به عنوان واقعیت پذیرفته ودر کتابش گنجانده است.

در فصل ۱۱۹ این کتاب، عیسی طلا و شکر را به عنوان دو امر کمیاب و باارزش نام می برد. اگرچه ویژگی های شکر در هند باستانی شناخته شده بود اما به عنوان ماده ای شیرین و برای استفاده تنها در قرن ششم میلادی بود که تجارت آن آغاز شد. از قرن ۱۱ تا ۱۵میلادی اعراب انحصار شکر از هند به اروپا را در دست داشتند و ارزش آن همواره با طلا مقایسه می شد.

دانته شاعر معروف و مشهور قرن چهاردهم میلادی است و کتاب کمدی الهی وی معروف است. در این کتاب وی عروج از آسمان به سوی بهشت را توصیف می کند. دانته از ۹ آسمان صحبت می کند که همراه با بهشت می شود ده آسمان یا طبقه. نویسنده انجیل برنابا هم به مانند دانته از ۹ آسمان قبل از بهشت حرف می زند. معلوم است که نویسنده ایده ۹ آسمان را با خواندن دانته الهام گرفته است.

بیشتر بخوانید:ترجمه جدید قرآن با ارجاع به «کتاب مقدس» منتشر شد
اینها تنها چند مورد از بیشمار اشتباهات فاحشی هستند که نویسنده مرتکب شده است و نشان می دهد که نمی تواند برنابای واقعی بوده باشد.

مسلمانان بنیادگرا از این اخبار جعلی استقبال کرده و تلاش می کنند با جعل تاریخ برای مذهب و پیامبر خود اعتباری دست و پا کنند.

جای هیچگونه تعجب نیست که این نوشتار جعلی امروزه به این صورت وسیع نشر و توزیع می‌شود و حتی فیلمی سینمایی و سریال تلویزیونی بر اساس آن ساخته شده است. زیرا ایرانیان تشنه حقیقت‌اند و تشنه کلام خداوند. پاسداران تاریکی تمام تلاش خود را می‌کنند تا این کلام نجاتبخش به گوش آنها نرسد و با این استراتژی هولناک که اگر با زدن و بستن و ارعاب نمی‌توان جلو نیاز روحانی مردم را گرفت، پس بگذار تا بهشان این شراب زهرآلود را بدهیم. بگذار تا دروغ را رواج دهیم و آن را به جای حقیقت به جویندگان حقیقت تحویل دهیم و اینگونه سعی در انحراف اذهان جویندگان خدای زنده دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر