ای پدر ما که در آسمانی، نام تو مقدس باد. ملکوت تو بیاید. اراده تو چنانکه در آسمان است، بر زمین نیز کرده شود. نان کفاف ما را امروز به ما بده. و گناهان ما را ببخش چنانکه ما نیز، آنانکه بر ما گناه کردند را می‌بخشیم. و ما را در آزمایش میاور، بلکه از شریر رهایی ده. زیرا ملکوت، قدرت و جلال از آن توست تا ابدالاباد،
آمین.

۱۳۹۶/۰۱/۲۶

مسیحیان جهان بدون ترس از ترور و وحشت اسلامی به رستاخیز مسیح درود می فرستند

امروز نیز علی‌رغم جفاهای بیشمار، مسیحیان سرتاسر جهان به استقبال عید پاک یا قیام می روند، روزی نیکو که امید را در دل های آنان زنده نگه داشته است.
 به گزارش «محبت نیوز» با گذشت یکسال از حمله خونبار عید قیام  مسیحیان پاکستانی که بیش از ٧٠ کشته برجای گذاشت، همچنان مسیحیان بیشتر از گذشته، هدف حملات تروریستی اسلامگرایان قرار می گیرند.

هفته گذشته مسیحیان قبطی، صاحبان اصلی سرزمین مصر، مورد هجوم اسلامگرایان قرار گرفتند. ده ها کشته و زخمی حاصل انفجار اسلامگرایان بود و بدینسان یکشنبه نخل در مصر رنگ خون به خود گرفت.
عید پاک، عید رستاخیز عیسی مسیح است، روزی که او از میان مردگان برخاست و مرگ را شکست داد، پیروزی زندگی جاوید بر مرگ و نامیدی! امروز نیز مسیحیان سرتاسر جهان به استقبال عید پاک یا قیام می روند، روزی نیکو که امید را در دل های آنان زنده نگه داشته است.
به گفته خبرگزاری مسیحی (MNN)، مسیحیان تحت جفا و ستم در سرتاسر این گیتی پهناور در حالی به استقبال عید پاک می روند که زخم های ناشی از حملات تروریستی اخیر آنان را غمگین ساخته است، اما براستی این چه نیرویی است که ایشان را استوارتر در راه عیسی مسیح قرار می دهد.
زندگی سرتاسر رنج و درد زمینی عیسی مسیح الگوی روشنی است برای مواجهه با سختی های این دنیای فانی، مسیحیان سوری در حالی به استقبال رستاخیز عیسی مسیح می روند که زخم های تروریست های اسلامگرای داعش و النصره جامعه مسیحی سوریه، یکی از کهن ترین جوامع مسیحی جهان را در معرض نابودی کامل قرار داده است.
عراق و کلیسای آشوری آن، با تاریخی به درازای مسیحیت زیر ستم اسلامگرایان است.
آیا براستی تاریخ می تواند فراموش کننده گفتگوهای دینی کشیشان آشوری و پیران زرتشتی باشد، گفتگوهایی که همواره زینت بخش دربار شاهنشاهان ساسانی بود.
گرچه اسلامگرایان با پیروی از اسلاف شمشیر به دست خویش، امروزه با اسلحه و مواد منفجره نیز اسلامگرایان خواستار گسترش دین صلح و دوستی خویش هستند. عیسی مسیح با معجزه کلام خویش همواره امیدبخش دل های غمگین بوده است، پس دل ها را قوی سازید.
حالا مسیحیان بدون هراس از ترور و وحشت اسلامی باز به رستاخیز عیسی مسیح سلام می کنند.
در این بین گروهی از مسیحیان جفا دیده نیز روز یکشنبه در اربیل عراق عید قیام، روز رستاخیز عیسی مسیح را جشن خواهند گرفت. اکثر این مسیحیان ساکنان موصل و پیرامون آن هستند که از حملات و تعدی های داعش در اربیل پناه گرفته اند.
عید پاک امسال در یکی از تلخ ترین سالهای تاریخ عراق جشن گرفته می شود، جایی که در آن بنام دین و مذهب و آیین جان انسانها گرفته می شود و خانه ها و کاشانه ها ویران می گردد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر