ای پدر ما که در آسمانی، نام تو مقدس باد. ملکوت تو بیاید. اراده تو چنانکه در آسمان است، بر زمین نیز کرده شود. نان کفاف ما را امروز به ما بده. و گناهان ما را ببخش چنانکه ما نیز، آنانکه بر ما گناه کردند را می‌بخشیم. و ما را در آزمایش میاور، بلکه از شریر رهایی ده. زیرا ملکوت، قدرت و جلال از آن توست تا ابدالاباد،
آمین.

۱۳۹۶/۰۲/۱۵

ترورسعید کریمیان و پروژه « ترویج مسیحیت» در شبکه های جم تی وی

جمهوری اسلامی که از گرویدن تعدادی از اعضای خانواده کریمیان به مسیحیت مطلع شده بود با روش‌های مختلف، اقدام به ضبط مخفیانه ویدیوهای اسکایپی از محمد کریمیان (برادر سعید کریمیان) و همسرش سایه فخرآور کرد تا به این شکل هر دو خانواده را به «ارتداد» از دین متهم کنند.

« محبت نیوز» – سعید کریمیان، مدیرعامل شبکه تلویزیونی «جم» و شهروند بریتانیا، شامگاه شنبه ۲۹ آوریل، ساعت ۲۱.۳۰ به وقت محلی با شلیک ۲۷ گلوله در محله «ساری‌یر» در استانبول، در حوالی دفتر کارش مورد سوء‌قصد واقع شد.
«جم‌تی‌وی» از نظر برخی مراجع و قوه قضائیه مصداق تخریب فرهنگ جامعه اسلامی‌ بود. اما سختگیری‌های قوه قضائیه و منع فعالیت هنری سینماگران با اینحال از اقبال مردم، سینماگران و بازیگران به این شبکه نکاست. در همان حال مهاجرت گروهی از بازیگران زن ایرانی به ترکیه و همکاری آن‌ها با جم‌تی‌وی و کشف حجابشان به حساسیت‌ها نسبت به این شبکه ماهواره‌ای افزوده بود: بازیگرانی مانند رابعه اسکویی، ساناز زرین‌مهر و چکامه چمن‌ماه و …
همچنین در سال‌های گذشته برخی مراجع تقلید شیعه نیز مانند ناصر مکارم شیرازی شبکه‌های ماهواره‌ای و جلوتر از همه شبکه جم تی وی را به فعالیت بر ضد منافع اسلام و ضدیت با فرهنگ در جوامع اسلامی متهم کرده بودند.
رسانه های سایت‌های محافظه کار هم نیز بر اساس یک ویدیو عمده فعالیت استراتژیک شبکه های «جم‌» تی‌وی را ترویج مسیحیت و کلیسا سازی در داخل ایران دانستند.
امیر عباس فخرآور نویسنده کتاب” رفیق آیت الله”، از بستگان آقای کریمیان و ساکن آمریکا در گفتگویی با کیهان لندن به شرح واقعه و احتمالات این رویداد پرداخته که بخشهایی از این گفتگو انتخاب شده که در ادامه می آید .
-آقای فخرآور وضعیت پیگیری سوءقصد به سعید کریمیان به کجا رسیده؟
-این حادثه شوک بزرگی به خانواده بود، سعید از مدت‌ها قبل تصمیم گرفته بود که دفتر تلویزیون «جِم» در ترکیه را تعطیل کند و به لندن برود و مراحل پایانی این انتقال را انجام می‌داد. به خصوص بعد از حکم غیابی که برای او صادر شده بود تلاش خود را بیشتر کرد تا به سرعت این انتقال انجام شود و فعالیت‌های خود را در دفتر مالزی و لندن ادامه دهد.
-او چه حکمی داشت؟
-سه ماه پیش دادگاه غیابی در ایران برای او به اتهام تبلیغ علیه نظام دادند. اگر خاطرتان باشد برای گوگوش و نیک‌آهنگ کوثر هم حکم غیابی صادر شد. سعید بعد از این حکم بارها تهدید شد و در نهایت تصمیم گرفت دفتر ترکیه را که بسیار ناامن شده بود تعطیل کند و دفتر را به مالزی منتقل کند و دفتر مرکزی هم در لندن باشد.
-فکر می‌کنید قتل از طرف کدام فرد یا گروه برنامه‎ریزی شده باشد؟
بررسی جسد سعید نشان می‌دهد ضاربین دقیقن تعدادی از گلوله‌ها را در سر او شلیک کردند، شبیه فیلم‌های هالیوودی. پیش تر ساعت‌های ورود و خروج او کنترل می‌شده است. به همراه او یک مشتری عرب کویتی هم کشته شدن که برای تبلیغات به دفتر سعید آمده بود. گفته شد که او یک شرکت ساختمان سازی بزرگ داشته و دنبال پخش تبلیغ از شبکه بوده است. دقایقی پس از خروج از شرکت یک اتومبیل جیپ مقابل آنها می‌پیچد و از فاصله نزدیک به آنها شلیک می‌شود. ضاربین در اتوبان ماشین خودشان را می‌سوزانند که اثر انگشت باقی نماند. صد درصد مطمئن هستم از جانب رژیم جمهوری اسلامی این کار انجام به طور دقیق و حرفه‌ای انجام شده است.
دلیل اختلاف جمهوری اسلامی با سعید کریمیان و خانواده‎ی او چه بود؟
محمد پسر کوچک خانواده‏ی کریمیان است، که شوهر خواهر بنده است، این‌ها همگی شش سال پیش بازداشت شدند و مدت زیادی در سلول‌های انفرادی تحت بازجویی بودند. از زندان بیرون آمدن به تدریج، زندگی و کسب و کارشان را از ایران خارج کردند. رژیم علیه اینها تبلیغات منفی زیادی کرد. در دوره‌ای آنها را به همکاری با سازمان مجاهدین نسبت داد، پس از آن ضد تبلیغ را شروع کردند و عنوان شد با رژیم و سپاه همکاری دارند.
وزارت اطلاعات خانواده‎ی کریمیان را به اتهام تبلیغ و ترویج مسیحیت و برپایی کلیساهای خانگی دستگیر کرده بودند. آنها متهم به تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی است. اما خانواده حتی خبررسانی هم نکرده‌اند. چون تمام خانواده را تهدید کردند که خبری به بیرون منتشر نکنند، آنها هم از ترس صدمه خوردن به کسب و کارشان صدمه نبیند چیزی بیان نکردند. در مجموع آنها هم مخالف رژیم بودند.
یکسال پیش رژیم جمهوری اسلامی که از گرویدن تعدادی از اعضای خانواده کریمیان و خانواده فخرآور به مسیحیت مطلع شده بود با روش‌های مختلف، اقدام به ضبط مخفیانه ویدیوهای اسکایپی از محمد کریمیان و سایه فخرآور کرد تا به این شکل هر دو خانواده را به ارتداد از دین متهم کنند. با تهیه چندین برنامه از مجموعه این ویدیوهایی که مخفیانه تهیه شد، وانمود کردند شبکه «جم» سیاست مسیحی‌سازی گسترده را در داخل ایران پیگیری می‌کند و از همین روش هم استفاده کردند تا بتوانند حکم مدیران شبکه را از مراجع تقلید بگیرند. این برنامه‌ها بارها از شبکه‌های سراسری صدا و سیمای رژیم پخش شد.
-ممکن است بخشی از ارتباط تجاری شرکت سعید کریمیان با سپاه بوده باشد؟
من از جزییات تبلیغاتی که او برای اسپاسنر شبکه می‌گرفت خبر ندارم، اما کمپانی‌های زیادی برای تبلیغ می‌آمدند و سعید تاکید داشت چون شبکه ما سیاسی نیست و اجتماعی و اقتصادی است تبلیغات در آن هم باید شرایطی داشته باشد. اما رژیم همیشه اتهام می‌زد که این شبکه در حال از بین بردن فرهنگ اسلامی است. صحبت از این بود که فتوای مراجع را گرفتند برای حرام بودن تلویزیون.
خانواده کریمیان داخل کشور بیزنس داشتند و هرچه داشتند فروختند تبدیل به پول کردند و در بیرون سرمایه‌گذاری کردند.
-فکر می‌کنید هدف قرار دادن او ارتباطی به فعالیت‌های شما داشت یا نه؟
-نمی‌توانم در این باره چیزی بگویم، واقعن قضاوت سخت است، اما بارها و بارها رژیم اسم سعید کریمیان و فخرآور را کنار هم قرار داد، نسبت فامیلی باعث شد تا عنوان کنند قصد ایجاد شبکه خطرناکی علیه رژیم دارند.
-خانواده سعید و همینطور خواهر شما به همراه همسرش (برادر سعید) به ترکیه سفر کردند، ایا فکر نمی‌کنید در خطر باشند؟
-با محمد در این باره صحبت کردم، نگرانی هست، اما خودم را جای آنها گذاشتم خطر بی‌معنی می‎شود باید پیگیر ماجرا بودند، تلفن‌هایی رو بر اساس ارتباط قبلی داشتیم در اختیارشان قرار دادند تا موقع لزوم تماس بگیرند.
-خانواده کرمیان عمومن چه کسب و کاری داشتند؟
شرکت‌های تولیدی و چند منظوره، صادراتی و وارداتی، لوازم ساختمان و خانگی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر