ای پدر ما که در آسمانی، نام تو مقدس باد. ملکوت تو بیاید. اراده تو چنانکه در آسمان است، بر زمین نیز کرده شود. نان کفاف ما را امروز به ما بده. و گناهان ما را ببخش چنانکه ما نیز، آنانکه بر ما گناه کردند را می‌بخشیم. و ما را در آزمایش میاور، بلکه از شریر رهایی ده. زیرا ملکوت، قدرت و جلال از آن توست تا ابدالاباد،
آمین.

۱۳۹۶/۰۴/۲۳

یوسف ندرخانی و سه دگر اندیش مسیحی غیرتثلیثی دیگر حکم ۴۰ سال حبس گرفتند



به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران “محبت نیوز” ، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران پس از رسیدگی به اتهامات چهار دگراندیش مسیحی غیرتثلیثی، سرانجام برای همه متهمان از جمله یوسف ندرخانی حکم ۱۰ سال زندان صادر کرد .

در مورد دو نفر از این افراد حکم تبعید نیز علاوه بر ۱۰ سال زندان توسط دادگاه مذکور انشاء شده است.

روز ۳ تیرماه ۱۳۹۶ قاضی احمدزاده رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی، یوسف ندرخانی و دگراندیشان غیر تثلیثی به اسامی “محمد رضا امیدی”، “محمد علی مسیب زاده” و “زمان فدائی” را به اتهام «تشکیل کلیسای خانگی و ترویج مسیحیت صهیونیستی» که از اتهامات این افراد بوده محکوم شناخت و برای هر کدام از این افراد حکم ۱۰ سال زندان را صادر کرد .

“یوسف ندرخانی” همچنین به ۲ سال تبعید به شهرستان نیک شهر ( یکی از شهرستانهای استان سیستان و بلوچستان) و “محمد رضا امیدی” هم به ۲ سال تبعید به شهرستان برازجان علاوه بر ده سال زندان محکوم شده اند.

حکم صادره مطابق قانون ظرف بیست روز قابل تجدید نظر خواهی می باشد.

همچنین دفتر شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اعلام کرده است که حکم به وکیل این افراد نیز ابلاع شده است.

یوسف ندرخانی، محمد علی مسیب زاده ملقب به یاسر، محمدرضا امیدی (یوهان) و زمان فدایی که با نام (صاحب) شناخته می شوند طی اخطاریه قبلی، روز ۲۴ خردادماه ۱۳۹۶جهت برگزاری جلسه آخرین دادگاه رسیدگی به اتهامشان، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب شهر تهران به ریاست قاضی احمدزاده حضور یافته بودند.

تجمعغیر قانونی، تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی از طریق تلاش برای ترویج دین مسیحیت صهیونیستی، از جمله اتهاماتی است که علیه مسیحیان و دگراندیشان دینی در بیشتر موارد از سوی دادگاههای انقلاب اسلامی مطرح می شود.

بنا بر اطلاعات منابع خبری از شهرستان رشت مرکز استان گیلان، صبح روز ۲۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ وقتی این افراد برای اجرای مراسم آئینی داخل یک منزل شخصی در رشت گرد آمده بودند با هجوم ماموران اطلاعاتی روبرو شدند، ماموران لباس شخصی یوسف ندرخانی و همسرش فاطمه ملقب به (تینا) را به همراه سه نفر دیگر؛ یاسر، یوهان و صاحب را با خود بردند.

به نقل از همین منابع، یوسف ندرخانی و همسرش چند ساعت بعد آزاد شدند ولی سه نفر دیگر در بازداشت باقی ماندند تا این که چند روز بعد در اوایل خرداد ماه ۱۳۹۵ یاسر مسیب زاده (صاحب خانه محل برگزاری جلسه) و صاحب فدایی با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به طور موقت تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شدند.
اما بازپرس جلیلی در شعبه ۱۴ بازپرسی رشت به دلایل نامعلومی از تودیع وثیقه محمد وفادار برای مدت طولانی جلوگیری کرده و مانع از آزادی وی شد.

لازم به یادآوری است که یوسف ندرخانی مهرماه سال ۱۳۸۸ به اتهام ارتداد بازداشت شد و تا شهریور ۱۳۹۱در بازداشت بود. پرونده او در اسفند ۱۳۹۰ جهت اجرای حکم اعدام به اتهام ارتداد به دایره اجرای احکام ارسال شد. ولی فشار جامعه جهانی به ویژه کلیساهای مسیحی جهان باعث شد تا دیوانعالی کشور حکم اعدام او را باطل کند.

یوسف ندرخانی و بقیه متهمان این پرونده اعضای گروهی هستند که نام خود را “کلیسای ایران” گذاشته اند. اعضای این گروه خود را پیروان “ویلیام برانهام” واعظ مشهور قرن بیستم در آمریکا می دانند و برای این شخص و سخنانش ارزش ویژه ای قائل هستند.خاستگاه این افراد که هیچ ارتباطی با بدنه کلیساهای رسمی ایران ندارند در شهر شمالی ایران رشت می باشد. این گروه از مسیحیان غیرتثلیثی در شهرستانهای کرج ، شیراز و اصفهان دارای تعداد محدودی همفکر هستند که به طور مرتب از سوی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی مورد فشار و بازداشت قرار می گیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر