ای پدر ما که در آسمانی، نام تو مقدس باد. ملکوت تو بیاید. اراده تو چنانکه در آسمان است، بر زمین نیز کرده شود. نان کفاف ما را امروز به ما بده. و گناهان ما را ببخش چنانکه ما نیز، آنانکه بر ما گناه کردند را می‌بخشیم. و ما را در آزمایش میاور، بلکه از شریر رهایی ده. زیرا ملکوت، قدرت و جلال از آن توست تا ابدالاباد،
آمین.

۱۳۹۶/۱۰/۲۵

همکاری رهبران ارامنه و پلیس اصفهان برای مقابله با سرایت اعتراضات به جامعه ارمنی





پلیس اصفهان به پیشوای ارامنه در اصفهان پیشنهاد داده نمایندگان نیروی انتظامی برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی به مدارس و آموزشگاه‎های ارامنه مامور شوند تا دانش‎آموزان را آموزش دهند.


به گزارش«محبت نیوز» اگر تا پیش از آغاز اعتراضات سراسری به گرانی و فساد حکومتی، سپاه و وزارت اطلاعات ماموریت نفوذ و فشار بر رهبران اقلیت‎های دینی در ایران را به عهده داشتند، حالا به تدریج ارگان‎های انتظامی در شهرهای مختلف هم به این جمع اضافه می شوند.
در روزهای گذشته فرماندهان ارشد نیروی انتظامی با رهبران ارامنه دیدارهایی داشته‎اند که طبق روال این قبیل گفتگوها، رهبران خلیفه‎گری بازهم «ارادتمندی» خود را نسبت به راس نظام یعنی «علی خامنه‎ای» و ولایت فقیه ابراز داشتند و وعده‎هایی نیز برای گسترش ارتباطات و هماهنگی‎های بیشتر با پلیس داده‎اند.
پایگاه خبری «آلیک» گزارش داده «سیپان کاشجیان» پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب گفته «پلیس ایران در حوادث اخیر با اقتدار و خویشتنداری توانست آرامش را به کشور بازگرداند که جا دارد از همه نیروهای پلیس تقدیر و تشکر شود».
این خبر را «پایگاه اطلع رسانی نیروی انتظامی» هم منتشر کرد و نوشت «کاشچیان» در دیدار با فرمانده انتظامی استان اصفهان گفته «باور قلبی ما این است که آشوب‎های اخیر از خارج از کشور سازماندهی شده بود و صف مردم عادی با آشوبگران جداست، زیرا هیچ ایرانی با آشوب و نا امن کردن جامعه موافق نیست».
او همچنین تاکید کرده «در سال میلادی گذشته مسؤولان کلیسای وانک همکاری خوبی با پلیس استان اصفهان داشتند که ما از تبادل نظر و همکاری با نیروی انتظامی خرسندیم».
در این دیدار ژرژیک آبرامیان، نماینده ارامنه اصفهان در مجلس شورای اسلامی هم حضور داشته و بی‎آنکه اشاره‎ای به سرکوب تظاهرات کند از زحمات نیروی انتظامی در برقراری مطلوب امنیت تشکر کرد. او در روزهای ابتدایی تظاهرات هشدار داد که نباید کهریزک ۲ تکرار شود، اما ساعاتی بعد اظهارات خود را تکذیب کرد.
فرمانده نیروی انتظامی اصفهان هم گفته پلیس آماده است تا نماینده به مدارس ارامنه اعزام کند تا دانش‎آموزان با تهدیدهای فضای مجازی و پیشگری از وقوع جرم مقابله شود. بعد از اعتراضات اخیر در ایران که مراجع رسمی اعلام کردند عمده بازداشتی‎ها دانش آموز و دانشجو بودند نیروهای امنیتی به دنبال پیاده کردن تمهدیدات ویژه‌ برای مقابله با حضور جوانان در تظاهرات هستند از جمله حضور شبانه روزی گشت‌های بسیجی در محلات.
همچنین بسیاری از مراجع و روحانیون حکومتی، شبکه‎های اجتماعی به خصوص تلگرام را اصلی‎ترین آسیب برای نظام دانستند و در روزهای اخیر اقدام به فیلترینگ شدید شبکه‎های اجتماعی شد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان با بیان اینکه اینگونه دیدارها فرصتی برای تقویت روابط بین پلیس و اقلیت های دینی است، گفت: پلیس اصفهان با تمام ظرفیت و توان خود برای حفظ آرامش و امنیت اهالی منطقه جلفای اصفهان تلاش می‎کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر