ای پدر ما که در آسمانی، نام تو مقدس باد. ملکوت تو بیاید. اراده تو چنانکه در آسمان است، بر زمین نیز کرده شود. نان کفاف ما را امروز به ما بده. و گناهان ما را ببخش چنانکه ما نیز، آنانکه بر ما گناه کردند را می‌بخشیم. و ما را در آزمایش میاور، بلکه از شریر رهایی ده. زیرا ملکوت، قدرت و جلال از آن توست تا ابدالاباد،
آمین.

۱۳۹۴/۰۹/۱۵

مسیحیت یعنی چی؟ ( ارزش خوندن داره)



مسیحیت یعنی همه چیز در باره مسیح . در اینجا یک نکته سردرگم کننده وجود دارد. یک گروه از مردم مسیحیت را مجموعه قوانینی برای زندگی کردن میبینند شامل عملکردهای اخلاقی که از طریق اطاعت انسان مورد قبول پروردگار قرار میگیرد.گروه دیگر مردم ، مسیحیت را فقط یک دسته از ارزشها میدانند مانند مهربانی ، بخشش ، عدالت و ... این دو گروه از آنچه که مسیح ، مسیحیت میداند فاصله دارند وقتی که او میفرماید :" بیایید و مرا دنبال کنید".

مسیحیت شامل خبرهای خوب در باره نجات مهربانانه ای است که عیسی مسیح بدان سبب آمد و آن را کامل ساخت.عیسی مسیح فرزند خدا و پادشاه رهایی بخش وعده داده شده و از ذات خداوند است.او برای نجات گنه گاران بدین جهان آمد. نقشه پدر را انجام داد و عملیات نجات بشر را با مرگ بر روی صلیب و پرداخت خون بهای گناهان انسان کامل ساخت. برخاستن او از مرگ اثبات میکند که او وعده خود را عملی ساخت و کار را به تمام و کمال انجام داد و اثرش را بر ما گذاشت. مسیح امروز زنده است . اکنون او همه مردم را از هر ملیتی و زبانی و پیشینه ای دعوت میکند تا بیایند و با ایمان و پیروی از خدای خود با او آشتی کنند.

مسیحیت از چگونگی نجان بشر از طریق عیسی مسیح و کلام او میگوید.انسانهایی که او نجات میدهد انسانهایی مانند من و تو هستند.انسانهایی که به دوستی و آشتی با خدای خود نیاز دارند. این آشتی باید خیلی مهم بوده باشد که خداوند تنها فرزند دوست داشتنی خود را برای انجام آن میفرستد. همچنین این آشتی میتواند خیلی بحرانی برای ما باشد که که خواست خداوند بر این قرار بگیرد که تنها فرزند خود را به سوی مرگ روانه سازد فقط و فقط به این خاطر که ما را به سوی خویش رهنمون سازد.


براستی همانطور که وجدان ما به ما گوشزد میکند و همانطور که انجیل می آموزد ما همانند همه انسانها هیچگاه با همه وجود خویش عاشق خداوند نبوده ایم. خدای مهربان بعنوان آفریننده ما شایسته احترام بوده است اما ما چنین نکرده ایم . ما در مقابل این لطف خداوند ، گناه کرده ایم . پشت به خدا نموده ایم. با اینکار خود را مهیای تحمل پیامدهای دردناک دوری و بریدن از خالق خود نموده ایم.

این جاست که مسیحیت تاکید دارد بر انجیل عیسی مسیح بعنوان "خـــــبر خوب" . در حالیکه ما هیچ کاری جهت خشنودی خدای خود انجام نداده ایم ، عیسی مسیح می آید تا برای گناهان ما فدا شود و دوباره برخیزد برای هموار ساختن آشتی ، بخشش و خویشاوندی جاودانه با خداوند متعال. عیسی مسیح خبر خوب برای همه عالم است ازجمله برای من و تو.

راه رسیدن به عشق به خدا ایمان است. ایمانتان را در عیسی مسیح قرار دهید. به این معنی که اعتماد و ایمان شما به عیسی و عمل او ، شما را به خداوند سوق میدهد.اما ممکن است این پرسش برای شما پیش آید که از کجا مطمئن باشم که این راه و نقشه خداوند است ؟ و از کجا بدانم خداوند شخصی همچون من را خواهد پذیرفت؟ خداوند اظهار میدارد که مسیح " یکبار کار را برای همه به انجام رساند".( منظور مرگ بر روی صلیب و پرداخت جریمه گناه برای همه انسانها از خلقت تا پایان).بدین سبب شما میتوانید مطمئن باشید که خدا عاشق شماست ، زیرا همانگونه که او وعده داد که فرزندش را برای نجات ما بفرستد ، همانگونه هم او وعده میدهد که مرگ عیسی مسیح عامل موثر است. پاسخ ما اعتقاد به مسیح و آنچه او کرد می باشد. تاسف از گناهان و اعتراف به آنها و بازگشت ازاین راه نادرست زندگی (توبه) و اعتقاد به این که کار مسیح اثربخش است همانطور که خداوند وعده داده است ( ایمان) ایمان به مسیح است.

آیا شما آماده اید به عیسی مسیح ایمان بیاورید؟ یا مایلبد که در اینباره بیشتر تحقیق و تفکر کنید؟ من شما را به داشتن یک جلد انجیل و مطالعه حدافل یکی از چهارانجیل : متی ، مرقس ، لوقا و یا یوحنا تشویق می کنم. مرقس را برای شروع پیشنهاد میکنم چون انجیل روان و سلیسی است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر