ای پدر ما که در آسمانی، نام تو مقدس باد. ملکوت تو بیاید. اراده تو چنانکه در آسمان است، بر زمین نیز کرده شود. نان کفاف ما را امروز به ما بده. و گناهان ما را ببخش چنانکه ما نیز، آنانکه بر ما گناه کردند را می‌بخشیم. و ما را در آزمایش میاور، بلکه از شریر رهایی ده. زیرا ملکوت، قدرت و جلال از آن توست تا ابدالاباد،
آمین.

۱۳۹۵/۰۸/۱۹

سایه های وحشت بر فراز پناهجویان مسیحی ایرانی در آلمان



رفتار ناپسند و افراط گرایانه شماری از پناهجویان مسلمانِ افغان، نگاهی منفی نسبت به سایر پناهجویان بیگناه افغان که از کشور جنگزده افغانستان گریخته اند را برانگیخته است.


 پناهجویان مسیحی ایرانی ساکن هایم های پناهندگی آلمان در سایه تهدیدات شب و روز می گذرانند. گزارش های بیشماری مبنی بر آزار و اذیت پناهجویان مسیحی ایرانی تنها به دلیل مسیحی بودن در رسانه های خبری آلمانی زبان، انگلیسی زبان و فارسی زبان منتشر شده است.

رسانه ای شدن این اخبار گرچه با واکنش برخی از سیاستمداران آلمانی مواجه شده است، اما کماکان اراده جدی جهت حل این مشکل در میان مقامات آلمانی وجود ندارد.

مقامات دولتی آلمانی به بهانه همزیستی ادیان و رواداری مذهبی از پیگیری جدی این مشکل طفره می روند، غافل از اینکه کشمکش های مذهبی میان مسلمانان موجب پدید آمدن بحران کنونی پناهجویان است.

به نقل از خبرگزاری انگلیسی زبان صدای شهدای مسیحی ( voice of martyrs )، عده ای از پناهجویان مسیحی ایرانی ساکن شهر روتنبرگ، با ارسال درخواستی به نهادها و سازمانهای مردم نهاد و مردم آلمان خواستار رسیدگی به وضعیت اسفناک خویش در برابر تهدیدات پناهجویان مسلمان شدند.

در این درخواست به ویژه نسبت به ناشکیبایی پناهجویان مسلمان افغان هشدار داده شده است. پناهجویان مسلمان افغان با حضور چند ده برابری مشکلات بیشماری را برای پناهجویان مسیحی رقم زده اند.

در این درخواست ضمن اشاره به تحریک سایر پناهجویان مسلمان بر علیه پناهجویان مسیحی نسبت به پیامدهای این رفتار خطر آفرین پناهجویان مسلمانِ افغان هشدار داده شده است.

رفتار ناپسند و افراط گرایانه شماری از پناهجویان مسلمان افغان، نگاهی منفی نسبت به سایر پناهجویان بیگناه افغان که از کشور جنگزده افغانستان گریخته اند را برانگیخته است.

گفتنی است دولت آلمان سرگرم فراهم ساختن مقدمات اخراج گسترده پناهجویان افغان به افغانستان است. مجله آلمانی «بیلد» نوشت که برلین می خواهد حدود ۴٠ هزار تن از مهاجران و پناهجویان افغان، از جمله آوارگانی را که مایل به بازگشت داوطلبانه به کشورشان هستند، یا افرادی که درخواست پناهندگی آنان سه بار رد شده است را اخراج کند.

بیلد افزود، این برنامه بخشی از یک توافق دوجانبه دولت های آلمان و افغانستان است، که در صورت اجرا، به اخراج نیمی از مهاجران افغان که بتازگی وارد آلمان شده اند، منجر خواهد شد.

دفتر فدرال مهاجرت و آوارگان آلمان (BAMF) تا ماه ژوییه سال گذشته ورود ٧٩ هزار و ۴٩٩ تبعه افغانستان را ثبت کرده است. در گزارش بیلد به برنامه زمانی مشخصی برای اخراج پناهندگان افغان اشاره نشده اما درعین حال ادعا شده که دولت آلمان زنان و کودکانی را که در صورت بازگشت ممکن است جانشان در خطر باشد، مستثنی خواهد کرد.

در همین راستا اقدامات مشابه برای اخراج گسترده پناهجویان مسلمان افغان از کشورهای دیگر نیز مناقشه برانگیز شده و مورد انتقاد قرار گرفته، اما حامد کرزی رئیس جمهوری سابق افغانستان از این اقدام استقبال کرده، است. کرزی روز جمعه در گفت وگویی با “بیلد ” گفت: «اخراج داوطلبانه راه حل خوبی است. این اخراج ها موجب می شود افغان های تحصیل کرده که به وجود آنان در کشور بشدت نیاز داریم، بازگردند.»

بر اساس آمارها بیش از یک میلیون پناهجو، که در میان آنها پناهجویان افغان بسیاری نیز به چشم می خورند، از راه زمینی و یا گذر از دریای اژه وارد کشورهای اروپایی و از جمله آلمان شدند که اکثر آنان مسلمان می باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر