ای پدر ما که در آسمانی، نام تو مقدس باد. ملکوت تو بیاید. اراده تو چنانکه در آسمان است، بر زمین نیز کرده شود. نان کفاف ما را امروز به ما بده. و گناهان ما را ببخش چنانکه ما نیز، آنانکه بر ما گناه کردند را می‌بخشیم. و ما را در آزمایش میاور، بلکه از شریر رهایی ده. زیرا ملکوت، قدرت و جلال از آن توست تا ابدالاباد،
آمین.

۱۳۹۳/۰۸/۲۷

زن بدکاره آمرزیده می شود

زن بدکاره آمرزیده می شود


انجیل لوقا (لوکاس)، فصل 7، آیه 36 تا آخر
روزی یکی از فریسیان (یهودیان افراطی) عیسی را برای صرف غذا به خانه خود دعوت کرد. عیسی نیز دعوت او را پذیرفت و به خانه او رفت. وقتی سر سفره نشسته بودند، زنی بدکاره که شنیده بود عیسی در آن خانه است، شیشه ای نفیس از عطر گرانبها برداشت، و وارد شد و پشت سر عیسی، نزد پایهایش نشت و شروع به گریستن کرد. قطره های اشک او روی پایهای عیسی می چکید و او با مویهای سر خود آن ها را پاک می کرد. سپس پایهای عیسی را بوسید و روی آن ها عطر ریخت.
صاحب خانه یعنی آن فریسی، وقتی این وضع را مشاهده نمود و آن زن را شناخت، با خود گفت: اگر این مرد فرستاده خدا بود، یقینا متوجه میشد که این زن گناهکار و ناپاک است
عیسی خیالات دل او را درک کرده و به او گفت: شمعون میخواهم چیزی به تو بگویم.
شمعون گفت: بفرما استاد!
آنگاه عیسی داستانی برای او تعریف کرد و گفت: شخصی از دو نفر طلب داشت، از یکی 500 سکه و از دیگری 50 سکه. اما هیچیک از آن دو، نمیتوانست بدهی خود را بپردازد. پس آن مرد مهربان هر دو را بخشید و از طلب خود چشم پوشی کرد! حال، به نظر تو کدامیک از آن دو او را بیشتر دوست خواهند داشت؟
شمعون جواب داد: به نظر من، آن که بیشتر بدهکار بود.
عیسی فرمود: درست گفتی!
سپس به آن زن اشاره کرد و به شمعون گفت: به این زن که اینجا زانو زده است خوب نگاه کن! وقتی به خانه تو آمدم به خودت زحمت ندادی که برای شستشوی پایهایم، آب بیاوری. اما او پایهای مرا با اشک چشمانش شست و با مویهای سرش خشک کرد. به رسم معمول، صورتم را نبوسیدی، اما از وقتی داخل شدم، این زن از بوسیدن پایهای من دست نکشیده است. تو غفلت کردی که به رسم احترام، روغن بر سرم بمالی، ولی او پایهای مرا عطرآگین کرده است. از اینروست که محبت بیشتری نشان می دهد، چون گناهان بسیارش آمرزیده شده است. اما هر که کمتر بخشیده شده باشد، محبت کمتری نشان می دهد.
آنگاه رو به آن زن کرد و فرمود: گناهان تو بخشیده شد!
اشخاصی که بر سر سفره حضور داشتند، با خود می گفتند: این مرد کیست که گناهان مردم را نیز می آمرزد؟
عیسی به آن زن فرمود: ایمانت باعث نجاتت شده است! برخیز و آسوده خاطر برو.

ایمان به عیسی مسیح باعث بخشودگی گناهان انسان می گردد. هرکس با هر گناهی اگر به کلام خدا ایمان آورد، طبق گفته خود مسیح، پس از مرگ در بهشت و با خود او (خداوند) خواهد بود. مسیح که کلام خداست، راه نجات را به ما عطا کرده است. همانگونه که آن زن بدکاره بوسیله ایمانش بخشیده شد، ما نیز بواسطه ایمان به مسیح مورد آمرزش قرار خواهیم گرفت. به حق عیسی مسیح.
آمین.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر