ای پدر ما که در آسمانی، نام تو مقدس باد. ملکوت تو بیاید. اراده تو چنانکه در آسمان است، بر زمین نیز کرده شود. نان کفاف ما را امروز به ما بده. و گناهان ما را ببخش چنانکه ما نیز، آنانکه بر ما گناه کردند را می‌بخشیم. و ما را در آزمایش میاور، بلکه از شریر رهایی ده. زیرا ملکوت، قدرت و جلال از آن توست تا ابدالاباد،
آمین.

۱۳۹۳/۰۸/۲۸

غسل تعمید

(به انگلیسیBaptism) با آب یکی از آیین‌های دینی برای کسب بخشش از گناهان و احیای دوباره است.
غسل تعمید باید در آب‌های جاری اعمال شود، مانند رودخانه‌ها و یا دریا و یا چشمه‌ها. تعمیددهنده، کسی که خود قبلاً مورد غسل تعمید واقع شده و توسط آب مقدس غسل تعمید داده شده، به نام عیسی مسیح این کار را انجام می‌دهد، و کسی که مورد غسل تعمید قرار می‌گیرد باید به‌طور کامل در آب قرار بگیرد و سر و صورت او به‌سمت پایین خم شده‌باشد.
غسل تعمید، آیین تطهیری است که در مذاهب گوناگونی مانند مسیحیت و آیین سیک‌ها رواج دارد و ریشهٔ آن آیین‌های طهارت یهودی است.
امروزه غسل تعمید را با مسیحیت می‌شناسند، زیرا در این مذهب، آیین غسل تعمید، نماد منزّه شدن از گناه، و پیوند فرد معتقد با مسیحِ درحال مرگ، مسیحِ به‌خاک‌سپرده‌شده، ورستاخیز مسیح است. غسل تعمید در مذهب مسیحیت، برگرفته از غسل تعمید شدنِ مسیح توسط یحیای تعمیددهنده در رود اردن است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر