ای پدر ما که در آسمانی، نام تو مقدس باد. ملکوت تو بیاید. اراده تو چنانکه در آسمان است، بر زمین نیز کرده شود. نان کفاف ما را امروز به ما بده. و گناهان ما را ببخش چنانکه ما نیز، آنانکه بر ما گناه کردند را می‌بخشیم. و ما را در آزمایش میاور، بلکه از شریر رهایی ده. زیرا ملکوت، قدرت و جلال از آن توست تا ابدالاباد،
آمین.

۱۳۹۴/۰۸/۲۱

اسلام یا مسیحیت ؟؟

در خصوص 2 سئوال مطرح شده مسلما اگر بایستی یکی از دو دین اسلام یا مسیحیت را برمیگزیدم مسیحیت را بدون هیچ شکی بر می گزیدم.
من به عنوان مسیحی احتمال درستی مسیحیت را 100 % می دهم . احتمال درستی مسیحیت برای من مثل این است که در روز 100 % مطمئنم روز است و در شب 100% مطمئنم شب است. احتمال درستی مسیحیت مثل این است که یک مرد 100% از مرد بودنش و یک زن 100% از زن بودنش اطمینان دارد.
اما چرا مسیحیت را بر می گزیدم و چرا از احتمال درستی مسیحیت یقین کامل و 100 % دارم   را به اختصار توضيح می دهم.

1- خدای مسیحیت خدای نجات دهنده  است :
تنها در مسیحیت به نجات از گناه ، جهنم و شيطان تاکيد خاصی وجود دارد و عملا چنين نجاتی بوسیله خون عیسی مسیح خداوند اتفاق می افتد ، تنها مسیحیان دارای تولد تازه هستند که مطمئنند 100 % به بهشت می روند و در اين شادی زندگی می کنند.

2-خدای مسیحیت خدای زنده است :
یعنی خدای که می بیند ، می شنود ، حرف می زند ، معجزه می کند و حضور او را می توان حس کرد. خدای مسیحیت را صرفا نمی توان در کتب و با فلسفه و عقل شناخت ، او خدای واقعی است و خود را همانطور که هست به دنیا می شناساند.

3- شخصیت بی نظیر و غیر قابل مقایسه عیسی مسیح دلیلی است بر مسیحی بودن تمام مسیحیان.  (پیشنهاد می شود انجیل عیسی مسیح خوانده شود و یا فیلم زندگی “عیسی مسیح” دیده شود و با شخصیت بی نظير و استثنایی عیسی مسیح آشنا شويد.)

4-حضور روح القدس در درون مومنین و کار وی در کلیسا و دنیا دلیلی است بر مسیحی بودن تمام مسیحیان.
5- محبت خدا در صلیب عیسی مسیح ، پدر بودن خدا ، بخشنده و امرزنده بودن خدا ، مفهوم فیض و رحمت و …. دلیلی دیگری است بر مسیحی بودن.

6- دلایل علمی ، باستانشناسی ، تاریخی و تحقق پیشگویهای عهد عتیق و عهد جدید دلیل محکمی است بر حقانیت کتاب مقدس (تورات و انجیل) و مسیحیت

7- تجارب شخصی شامل عوض شدن و دگرگون شدن ملیونها انسان گناهکار ، شفای هزاران مریض ، ايمان استوار ملیونها شهيد و جفا دیده مسیحی ، پری روح القدس و عطایای کريزماتیک ملیونها مسیحی ، و ملیونها شهادت از کارهای خدا در نام مسیح و با ایمان مسیحی همه و همه گواه دیگری بر حقانیت مسیحیت می باشد.
8- تاثيرات مثبتی که مسیحیت بر دنیا ، خط و زبانها ، تمدنها ، پیشرفتها ، حقوق زنان و کودکان ، مریضان و …. گذاشته است دلیلی دیگری بر برتری مسیحیت می باشد.
خلاصه:
من هیچ کس را نمی شناسم که مسیح را بشناسد و از حقانیت مسیحیت اطمینان نداشته باشد .
در پایان به شما توصیه می کنم از اینترنت با جستجوی “چرا مسیحی هستم”و “شهادتهای مسیحی” و ملاحظه دلایل هزاران نفر مسیحی شده از طریق ماهواره  بیشتر و بهتر می توانید بر حقانیت و برتری مسیحیت پی ببرید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر