ای پدر ما که در آسمانی، نام تو مقدس باد. ملکوت تو بیاید. اراده تو چنانکه در آسمان است، بر زمین نیز کرده شود. نان کفاف ما را امروز به ما بده. و گناهان ما را ببخش چنانکه ما نیز، آنانکه بر ما گناه کردند را می‌بخشیم. و ما را در آزمایش میاور، بلکه از شریر رهایی ده. زیرا ملکوت، قدرت و جلال از آن توست تا ابدالاباد،
آمین.

۱۳۹۴/۰۸/۲۱

در کجا مسیح حفظ حجاب زنان را منع کرده و آن را مورد نکوهش قرار داده است؟


” فیض خداوند ما عیسای مسیح با شما باشد.

عیسای مسیح هرگز در بارۀ حجاب سخن نگفته است! پس اگر در بارۀ حجاب سخن نگفته باشد، الزاما در بارۀ حفظ آن و چگونگی آن و یا تایید یا نکوهش آن نیز سخن نگفته است. در چهار انجیل که تماما یک انجیل میباشد و ما در آن شرح حال عیسی مسیح، تولد و زندگیو تعالیم و مرگ و قیام و بازگشت او را داریم، شما هرگز از دهان ایشان نمی خوانید که در خصوص حجاب زن سخن گفته باشد.
پاسخ ریشه‏ ایی به این سوال از یک سوال ریشه‏ ایی آغاز میشود؟ چرا زنان باید حجاب داشته باشند؟ آیا خداوند در ابتدای خلقت زنان را با حجاب خلق کرد؟ برعکس در کتاب پیدایش باب 1 ایۀ 25 میخوانیم:” و آدم و زنش هر دو برهنه بودند و خجلتنداشتند.” اما بلافاصله پس از ورود گناه به ذات انسان این را میخوانیم:” آنگاه چشمان هر دوی ایشان باز شد و فهمیدند که عریانند پس برگهای انجیر به هم دوخته سترها برای خویشتن ساختند.” ( پیدایش 3: 7)
حجاب برای چیست؟ برای پوشش زنان. پوشش برای چه؟ برای اینکه موجب تحریک جنس مخالف نباشند؟ آیا حجاب زنان میتواند شهوت مردان را فروبنشاند؟ شهوت مرد در کجاست؟ وقتی به عمق این سوالات دقت کنید به یک امر مشترک میرسید: گناه انسان. از اینرو عیسی خداوند نه در بارۀ حجاب زنان بلکه در بارۀ آنچه باعث شهوت و زنا میشود سخن میگوید.( هم در مورد مردان و هم زنان) او میفرماید:” هر کس به زنی نظر شهوت اندازد همان دم در دل خود با او زنا کرده است.” ( متی 5: 28)). زنا در کجا روی داده است؟ در دل. پس دل باید عوض شود. دل باید مورد کنکاش و بررسی قرار گیرد نه پوشاک جسمانی.
 به زن حجاب دار نیز میتوان با شهوت نظر کرد و زنان حجاب دار نیز در پی شهوات دل خود خواهند رفت. پس حجاب مانع شهوت دل نیست. زیرا اگر قدرت گناه به مراتب بیشتر از شریعت میباشد، و شریعت هم نمیتواند شما را مانع شود که گناه نکنید، دیگر پوشاک انسانی چگونه میتواند مانع آن گردد؟! پس چشمان ما باید پاک شود تا دل ما پاک شود و چشمان ما پاک ببیند. عیسی خداوند میفرماید:” چراغ بدن چشم است پس هر گاه چشمت بسیط باشد تمام بدنت روشن بود. اما اگر چشم تو فاسد است تمام جسدت تاریک میباشد.” ( متی 6: 22)
پس عیسی مسیح حجاب زن را نمیینید بلکه شهوت دل انسان گناهکار را، و عیسی مسیح برای همین دلِ انسانِ گناهکار بر روی زمین آمد تا بر روی صلیب بمیرد. او نه حجاب را گذاشت نه برداشت، او سنگ زاویه‏ایی در هستی است که هر کس به او ایمان قلبی آورد، در تقدس و پاکی بسر میبرد. و هر کس به او ایمان نیاورد در دلِ گناهکار خود باقی خواهد ماند و حجاب هرگز مانع شهوترانی آن نمیگردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر